
Laboratoř mysli. Ve spolupráci s NÚDZ
Ukazuje se, že zhruba 15 % dětí zažije nějakou formu duševního onemocnění. Učitelé jsou také ve vysokém riziku syndromu vyhoření. Téma duševního zdraví se dnes více a více dostává do popředí. V semináři si povíme o tom, co to vlastně je duševní zdraví či duševní onemocnění, jak podpořit duševní zdraví žáků, ale i své vlastní. Vedle těchto otázek bude účastníkům představen program Všech pět pohromadě a projekt SUPREME-MH.
Seminář bude veden interaktivní formou. Ukážeme a vyzkoušíme si základní techniky péče o sebe, které můžete aplikovat ve svém každodenním fungování. Společně budeme diskutovat, jak se dá téma duševního zdraví více vtáhnout do školního prostředí.
Přednáší Mgr. Magdalena Lukasová, která pracuje v Národním ústavu duševního zdraví jako koordinátor odborných aktivit projektu SUPREME-MH. Původně vystudovaná sociální pedagožka se dlouhodobě zabývá duševním zdravím učitelů a adolescentů. Čerpá ze svých zkušeností z přímé pedagogické práce na středních školách i z činnosti metodika prevence rizikových jevů chování. Nově se zabývá také terapeutickou prací a založila iniciatitvu Je to na hlavu, kde se věnuje zvýhodněným terapiím právě pro učitele.
