
Proměny lidské identity
Jakou roli hraje v komunikaci naše tvář?
Jak moc jsme přestali používat naše těla při dorozumívání?
Co všechno dokáže říct pouhá paže?
Herečka a režisérka Martina Krátká vás zve na workshop, který bude probíhat ve spolupráci s umělkyní a studentkou HAMU Kateřinou Vernerovou. Prostřednictvím divadelních masek vás zavedou k proměnám lidské identity. Účast zdarma. Nutná předchozí registrace do 30. 9. 2025
Pozor! Kapacita omezená. Je třeba si rezervovat místo do 30. 9. 2025 pomocí online formuláře.
MgA. Martina Krátká, Ph.D.

Na JAMU studovala Klaunskou scénickou a filmovou tvorbu pod vedením prof. Ctibora Turby, magisterský studijní program dokončila na Činoherním herectví. Po ukončení studií nastoupila do angažmá v Divadle Husa na provázku a pokračovala doktorským studijním programem na JAMU – Dramatická umění. Po studiích nastoupila jako pedagog Herecké pohybové výuky na JAMU. V roce 2006 se stala jedním ze zakládajících členů občanského sdružení Služebníci lorda Alfreda orientující se převážně na alternativní, nonverbální a pohybové divadlo.
Dále působila v Divadle U stolu, v Divadle Polárka, brněnské Redutě a HaDivadle. Od roku 2011 byla členkou hereckého souboru Švandova divadla, kde se kromě herectví věnovala i divadelní režii, iniciovala vznik Hereckého studia Švandova divadla, kde působila jako pedagog a režisér vznikajících inscenací.
Její pedagogická činnost je bohatá: Vyšší odborná škola herecká v Michli, FF UK v Praze (Ústav bohemistických studií), lektorka a externí pedagožka na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Pravidelně vede workshopy zaměřené na divadlo masek pro studenty JAMU i DAMU, občasně působí i jako pohybová spolupráce na některých českých scénách (Moravské divadlo Olomouc, Švandovo divadlo, Divadlo pod Palmovkou).
Její pedagogickou a režijní metodu výrazně ovlivnil a formoval profesor Ctibor Turba. Výuka masek je pro Martinu Krátkou stěžejní částí pedagogického systému určeného pro výchovu herce, performera a vychází ze zkušeností získaných od Ctibora Turby a Piera Bylanda, dlouholetého asistenta Jacquese Lecoqa, který hru s larvální maskou vyučoval přímo na Lecoqově škole.
