Film - Zahájení festivalu projekcemi krátkých filmů
Film Pro dospělé, studenty
Zahájení festivalu projekcemi krátkých filmů
Kdy 3. 9. 2025 | 18:30

Vstupné 0 Kč

ASEAN+3 Film Festival 2025
Mezinárodní festival asijských filmů

Milý tati 
Česko-slovenský animovaný film režisérky Diany Cam Van Nguyen z roku 2021 o vztahu mezi dítětem a rodičem, kterým absolvovala studia na FAMU. Autorka znovuobjevuje dopisy, které jí její otec psal z vězení. Rozhodne se mu odepsat v naději, že s ním znovu naváže vztah. Film měl premiéru na filmovém festivalu v Locarnu. Film získal dva České lvy v kategoriích nejlepší krátký film a nejlepší studentský film a Cenu české filmové kritiky. V kategorii krátký film byl nominován i na Evropskou filmovou cenu.
Love, Dad
A short animated film about ties and gaps between a child and a parent. The author rediscovers letters her dad used to write her from prison. That love seems to be go now. She decides to write back in hope to find the connection again.
ČR-Slovensko 2021, Diana Cam Van Nguyen, 13 min.

Dům z kostek
Příběh o osamělém starci, který žije v domě podobném dřevěné stavebnici a vzpomíná na svou rodinu.
The house is almost like blocks
A story of an old man who lives in a house like blocks and it is about his memories with his family.
Japonsko 2008, Kunio Kató, 12 min.

Dialog s ASEAN
Film začíná příběhem durianů přepravovaných po železnici „Lancang-Mekong Express“ a ukazuje, jak čínsko-laoská železnice umožňuje čínským spotřebitelům rychlejší přístup k čerstvému ovoci, dováženému ze zemí ASEAN. Toto propojení zároveň podporuje rozvoj spotřebního trhu a cestovního ruchu mezi Čínou a zeměmi ASEAN.
Dialogue with ASEAN
Starting with durians transported via the ‘Lancang-Mekong Express’, the film tells how the China-Laos Railway allows Chinese consumers to enjoy fresh ASEAN fruits more quickly, which simultaneously boosts the development of consumption and tourism between China and ASEAN countries.
Čína 2024, EN tit., 8 min.

Kuihpocalypse
Jamiatulina matka provozuje malý, ale oblíbený místní obchod s dezerty (kuih), který má konkurenci v nové pekárně západního stylu, kterou otevřela Sářina matka opodál ve stejné ulici. Jamiatul i Sára věří, že jejich dezerty jsou lepší než dezerty té druhé. Vzniká mezi nimi zuřivá rivalita, kdy se ze všech sil snaží v pečení překonat tu druhou a získat všechny zákazníky. Jejich soutěživost se vyhrotí v totální potravinovou válku, dokud nezasáhnou jejich matky. Obě matky povzbuzují své dcery, aby si navzájem ochutnaly kuih, a pomáhají jim si uvědomit, že jídlo je vynikající a že se nakonec od sebe tolik neliší. Jamiatul a Sára sespřátelí a začnou společně připravovat recepty ve fúzním stylu.
Kuihpocalypse
Jamiatul’s mother runs a small but popular local kuih shop that finds competition from a new Western-styled bakery opened by Sarah’s mother further down the same street. Both Jamiatul and Sarah believe their desserts are better than the other's. A furious rivalry forms as they do their best to outbake the other and win over all the customers. Their competitiveness escalates into an all-out food war before their mothers intervene. The two mothers encourage their daughters to try each other’s kuih, making them realise that the food is delicious and that they are not so different after all. Jamiatul and Sarah become friends and begin making fusion recipes together.
Malajsie 2021, The R&D Studio, 8 min.

Myanmar: Přirozená krása
Vizuálně podmanivý krátký film, který nabízí pohled na přírodní krásy, kulturní bohatství a duchovní hloubku Myanmaru. Od klidných pagod na vrcholcích kopců přes rušné tradiční trhy až po svěže zelenou krajinu – film zdůrazňuje rozmanité atrakce této země. Prostřednictvím širokých leteckých záběrů, pokojných scén z chrámů a pohledů do každodenního života místních obyvatel zve diváky k objevování Myanmaru nejen jako cílové destinace, ale jako zážitku prostoupeného tradicí, pohostinností a harmonií.
Myanmar: Natural Beauty
Visually captivating short film that offers a glimpse into the natural beauty, cultural richness, and spiritual depth of Myanmar. From serene hilltop pagodas to bustling traditional markets and lush green landscapes, the film highlights the country's diverse attractions. Through sweeping aerial shots, tranquil temple scenes, and glimpses of local life, it invites viewers to explore Myanmar not just as a destination, but as an experience steeped in heritage, hospitality, and harmony.
Myanmar 2021, Ministerstvo hotelů a cestovního ruchu Myanmaru, 8 min.

Kadeřnictví Čindžu
Jǒng-mi je majitelkou starého místního kadeřnictví „Čindžu“, avšak kvůli několika návštěvníkům se její srdce ocitá ve zmatku. Režisérka se v tomto filmu zamýšlí nad „novým vánkem“, který zavál do starého prostoru, a s citem zachycuje emoce člověka, jenž musí opustit něco, co je mu drahé. Film byl promítán na 18. ročníku festivalu nezávislých filmů v Čǒngdongdžinu (2016) a na 41. ročníku festivalu nezávislých filmů v Soulu (2015).
The Jinju Hair Salon
Young-mi is the owner of the old local hair salon, ‘Jinju.’Because of some visitors, Young-mi's heart gets into confusion. In this film, the director contemplates the 'new wind' blowing into an old space, seeking to delicately capture the emotions of someone who must leave behind something precious. The film was screened at the 18th Jeongdongjin Independent Film Festival (2016) and the 41st Seoul Independent Film Festival (2015), among others.
Korejská Republika, 2015, KANGYU Garam, EN tit., 6 min. 

Téměř půl dne
Gendis, která uklízí svůj dům ve společnosti hostů, jenž přichází každý den, ale na které se stále těší. Při úklidu nachází předměty, které jí tito hosté zanechali. Když nakonec všichni odejdou, Gendis zůstává sama — a přesto ne zcela opuštěná. 
Setengah hari kurang sedikit
Gendhis was cleaning her house while accompanied by guests who came every day, but she was still waiting. She found many items given by the guests, until finally they left, and Gendhis remained friends with nothingness.
Indonésie 2019, EN tit., Vanis, 5 min.

Když jsme se podělili o kari
Dojemný krátký film o Kueovi, který zpočátku nesnáší neustálé naléhání své matky, aby se podělil se sousedy o doma připravené kari. Prostřednictvím těchto zdánlivě jednoduchých činů Kue postupně objevuje hlubokou radost z pospolitosti, sílu nezištného dávání a nevyslovená pouta, která se utvářejí díky laskavosti nad společně sdíleným, jednoduchým jídlem.
When we shared the curry An award-winning, touching short film about Kuea, a young person who initially resents their mother's constant requests to share homemade curry with neighbors. Through these seemingly simple acts, Kuea gradually discovers the profound joy of community, the power of selfless giving, and the deep, unspoken bonds formed through shared kindness over a simple dish.
Thajsko 2025, Supphasutta Khunsangwan, EN & CZ tit., 5 min.
Jsme mraky, které se stávají deštěm
Antropomorfní mrak vypráví, jak dosahuje malých vítězství v přirozeném cyklu života. Animovaný film.
Mga Ulap Tayong Nagiging Ulan
An anthropomorphic cloud shares how it achieves small wins in this natural cycle of life, one that dwells on the commonality that suggests “mga ulap tayong nagiging ulan.
Filipíny 2021, Demetrio E. Celestino III, EN & CZ tit., 3 min.