
Tanečně – vzdělávací pořad Pražského komorního baletu pro studenty II. stupně základních škol, středních škol a konzervatoří s moderací
Program je sestaven z choreografií českých tvůrců – Šimona Kubáně, Petra Zusky a Viktora Konvalinky
Program:
Rozeznávám
Choreografie: Vlasta Schneiderová a členové souboru
Hudba: Petr Hapka
Text: Michal Horáček
Výběr poezie: František Hrubín
Interpretace poezie: Vladimír Javorský
Kostýmy: Dominik Vokurka
Projekce a světelný design: Viktor Svidró
„Když Petr sedl ke svému vždycky mizerně naladěnému pianinu a
s velkou intonační svobodou zazpíval novou píseň, byly to chvíle,
které se tak hluboce zapisují do emocionální paměti, že mění a nově
vytyčují celý život.“ (Michal Horáček)
Dance Macabre (fragment z „Kytice“)
Scénář, choreografie a režie: Petr Zuska
Dramaturgie: Tomáš Vondrovic
Hudba: Ondřej Brousek
Kostýmy: Pavel Knolle
Světelný design: Daniel Tesař
Asistent choreografie: Linda Svidró
Erbenova sbírka veršovaných balad Kytice patří k pokladům
české poezie a literatury. Je to souhrn obrazů a příběhů, které jsou
povětšinou prodchnuty náladami a situacemi lyrickými, melancholickými, ale
i temnými a děsivými. Přestože nám nemálo z balad ve svém
konci nabízí jen tratoliště krve a slz, pocit z díla jako celku je
přece jen trochu jiný. Jakýsi odraz ode dna, kdy tušíme, že po noci
přijde zase den, žal bude vystřídán radostí a že smrt a zánik jsou
neodmyslitelným podhoubím pro život nový. A přeneseme-li se
konkrétněji ke struktuře jednotlivých balad, nemůžeme rovněž nevnímat
jistou archetypální trojici: Vina – Trest – Vykoupení.
Pět nebeských sól
Choreografie: Lidia Wos
Hudba: Georges Bizet / Rodion Ščedrin
Nastudováni: Antonín Schneider
Kostýmy: Anna Homola
Světelný design: Lidia Wos, Antonín Schneider
„Pro mě je tanec vizuální forma, prostřednictvím které mohu
realizovat své představy, inspirované hudbou. Pro choreografii Pět
nebeských sól jsem vybrala hudbu z opery Carmen Georgese Bizeta, je moje
oblíbená. Vytvořila jsem 5 obrazů, v každém je ústředním
tématem sólo jako osobní výpověď. Dá se říci, že dílo ukazuje
neustálý boj, který všechny lidské bytosti vedou. Boj mezi snahou být
výjimečný a strachem z toho, že nezapadneme do skupiny.“ (Lidia
Wos)
Elixír
Choreografie: Viktor Konvalinka
Dramaturgie a libreto: Štěpán Benyovszký
Hudba: Solomon Burke, Karpatt,Manuel, Coralie Clément,
Luis Mariano, Joe Tex, Petr Iljič Čajkovskij
Asistent choreografie: Linda Svidró
Hudební koláž: Viktor Konvalinka
Mluvené slovo: Jiří Lábus
Kostýmy: Viktor Konvalinka, Štěpán Benyovszký
Scéna: Viktor Konvalinka, Štěpán Benyovszký
Světelný design: Viktor Konvalinka
Tentokrát se ocitneme v ospalém baru na francouzském venkově,
který nečekaně ožije, když hosté zjistí, že někde blízko lze najít
klíč k elixíru věčného života. Zdejší hosté mají vlastní
plány, někteří temnou minulost, a i zdánlivě neškodné jeptišky
mohou být vášnivě nebezpečné. A třeba i místní botanik toho
může umět víc než jen zalévat svoje kytičky. Příběh plný akce, humoru
a tance na pestrou hudební koláž bude doprovázen mluveným slovem Jiřího
Lábuse. Kdo nakonec elixír získá? A proč vůbec takový zázrak někdo
ukryl, místo aby ho vypil?